5 zaskakujących powodów, dla których nie możesz schudnąć

    Próbujesz wszystkiego, ale nie widzisz, żeby te kilogramy się przesuwały? Trenerka i założycielka firmy Anwil Dla Włocławka, Marta Jarocka, wyjaśnia, co możesz robić nie tak.

    Wszyscy wiemy, że utrata uporczywej wagi i utrzymanie jej może być wyzwaniem. Nie każdy chce żyć z sałatek i długich sesji ćwiczeń, a pojawiające się badania sugerują, że ćwiczenia i dieta niekoniecznie są najskuteczniejszymi metodami utraty wagi.

    Poniżej przedstawiamy kilka zaskakujących powodów, dla których możesz nie tracić na wadze, podkreślając nieoczekiwane korzyści wynikające z jedzenia deserów, oddychania, uzupełniania suplementów, odpowiedniej ilości snu i nawodnienia organizmu.

    Pijesz za mało wody

    Wielokrotnie słyszeliśmy o niezliczonych korzyściach zdrowotnych płynących z odpowiedniego nawodnienia organizmu, ale czy wiesz, że może to również pomóc w utracie wagi?

    Woda jest najbardziej opłacalnym i naturalnym środkiem zmniejszającym apetyt na rynku. Wypicie zaledwie jednej szklanki wody przed każdym posiłkiem i przekąską może być odpowiedzią na utratę ostatnich uporczywych kilogramów.

    Badanie z 2014 r., w którym analizowano wpływ spożycia wody na masę ciała i apetyt u kobiet z nadwagą, wykazało, że wypijanie zaledwie 1,5 l wody dziennie spowodowało zmniejszenie masy ciała, BMI i apetytu w ciągu zaledwie ośmiu tygodni.

    Nie śpisz wystarczająco dużo

    Według ostatniego badania Australia Talks National Survey 2021, miliony Australijczyków nie śpią wystarczająco dużo – około jedna trzecia z nich twierdzi, że przesypia mniej niż minimalna zalecana ilość siedmiu godzin na dobę. Skutki tego mogą być szkodliwe dla zdrowej wagi ciała.

    Obecnie wiele badań wskazuje na pozytywny związek między niską jakością snu a przyrostem masy ciała, zaburzeniami metabolicznymi i zwiększonym ryzykiem otyłości.

    Jako przykład wystarczy spojrzeć na siebie. Przypomnij sobie ostatnią noc, kiedy źle spałeś. Prawdopodobnie byłeś mniej skłonny do wykonania porannego treningu i bardziej skłonny do sięgnięcia po szybką przekąskę bogatą w kalorie, tłuszcz lub cukier, aby poprawić sobie nastrój. Tak – badania wykazują, że nasze preferencje żywieniowe zmieniają się, gdy jesteśmy niewyspani.

    Musisz więcej oddychać

    Dzięki dietetykom, specjalistom od żywienia, trenerom personalnym i lekarzom istnieje błędne przekonanie, które stało się powszechnie znane i uznawane za prawdziwe. Wiele osób uważa, że tłuszcz jest przekształcany w energię lub ciepło, ale czy wiesz, że większość utraty wagi odbywa się poprzez oddychanie?

    Według naukowców z Uniwersytetu Nowej Południowej Walii i ich badań opublikowanych w czasopiśmie „The BMJ”, kiedy tracimy wagę, większa jej część jest wydychana w postaci dwutlenku węgla, a nie, jak kiedyś sądzono, w postaci energii lub ciepła. Ci super inteligentni ludzie opracowali nawet obliczenia, które ilustrują, w jaki sposób tak naprawdę „tracimy na wadze”.

    Nie trzeba też dodawać, że głębokie oddychanie zmniejsza poziom stresu, co z kolei może zmniejszyć emocjonalne podjadanie i zachcianki żywieniowe, a tym samym sprzyja utracie wagi.

    Rozważ zjedzenie deseru na śniadanie

    Czy kluczem do utraty wagi może być uleganie zachciankom zamiast ich ignorowania?

    Wygląda na to, że deser może stać się nowym śniadaniem mistrzów! Wydaje się to zbyt piękne, by mogło być prawdziwe, ale badanie opublikowane przez Uniwersytet w Tel Awiwie wykazało, że 600-kaloryczne śniadanie zawierające deser może pomóc ludziom schudnąć i utrzymać wagę w dłuższej perspektywie, co sugeruje, że dodatek naszych ulubionych ciastek, ciast i ciasteczek może być kluczem do utraty wagi. Zapisz nas na listę.

    Przyjmuj dobrej jakości suplement witaminy D

    I wreszcie, wiemy już, że witamina D ma kluczowe znaczenie dla dobrego stanu kości, zdrowia układu odpornościowego i poprawia nastrój, ale pierwsze badania sugerują, że może ona nawet pomóc w zmniejszeniu obwodu talii.

    Badanie opublikowane w The American Journal of Clinical Nutrition, przeprowadzone na dwóch grupach uczestników z nadwagą, którzy zostali poddani programowi ćwiczeń i diety, ale tylko jedna grupa otrzymywała codziennie suplement witaminy D, wykazało, że grupa suplementowana witaminą D straciła z czasem więcej na wadze.

    Choć może być zbyt wcześnie, aby powiedzieć, jak skuteczne jest to dla utraty wagi, z mnóstwem powiązanych korzyści zdrowotnych z utrzymaniem naszej witaminy D na zdrowym poziomie, to na pewno warto spróbować.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.